torsdag den 2. december 2010

Hygge!

Jeg har lige bagt småkager med min mor, som jeg kan tage med i skole i morgen til julehygge! Jeg synes ikke selv at de blev super vellykket, men det ser ud til at min søster godt kan lide dem, hæh! Nu er vi jo trådt ind i december og det er ikke fordi jeg er kommet i julestemning. Det havde jeg heller ikke troet, at jeg ville før d. 20., 21., 22. eller derop af; sådan er det hvert år. Jeg har heller aldrig været den store tilhænger af julen, hvilket folk altid bliver super overrasket over. Derfor har jeg valgt i år, at prøve at lade være med at snakke om julen overhovedet, da jeg ikke gider spørgsmålet: "Hvorfor kan du ikke lide julen?!" da det netop er derfor, at jeg ikke bryder mig super meget om den. Det er alle de forventninger, alle de forpligtelser man har i juletiden. Det er da hyggeligt nok d. 24. december hvor vi pynter juletræ om morgenen, stresser over oprydningen og julemaden om eftermiddagen, og hvor vi omkring klokken seks, sætter os ned og spiser, skændes lidt over hvem der skal rydde af bordet og vaske op. Sætte os ind i stuen, hvor vi igen diskutere lidt om, hvem der må tage den første gave, det er alt sammen hyggeligt nok, men jeg orker virkelig ikke resten af december. Der er man - ifølge de fleste jeg kender - forpligtet til at være glad, og glad er ikke noget jeg altid lige har lyst til at være, i hvert fald ikke når jeg SKAL være det, så vil jeg hellere bare være passiv, så vil jeg hellere bare være (heh), jeg ved ikke om I kan følge mig? Der er irriterende at grundlaget for at man skal være glad, er fordi at det er jul. Næste gang der er nogen der snakker om selve julen, tror jeg bare at jeg lader være med at svare, eller måske bare nikke og smile.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar