fredag den 8. januar 2010

måske - kanske?

Jeg har lige set Anders Matthesen Vender Tilbage - igenigen. - og jeg kunne ikke lade være med at tænke over hans såkaldte "joke" om ordet "måske".
Der er ikke noget at sige til, at ordet i dag langt mere betyder "ja" end "nej". Hvis man deler ordet op, bliver det nemlig til 'må' 'ske' , som i, at det må ske.
Hvis det skulle betyde lige meget ja og lige meget nej, burde det hedde "kanske" - hvilket det egentlig hedder på norsk: "kansjke". Det giver mere mening.
Det giver også mere mening på engelsk: "maybe" it may be .

Jeg ved ikke om der er nogen der kan følge mig?
Det er måske ikke særlig relevant, for nogen, men det giver masser af mening for mig. Jeg synes det er vigtigt at filosofere. Især over ord.
Det er rart.

listen to: Starstruck - Lady Gaga

1 kommentar:

  1. Det var vores samtale på vej ned til biografen på Yu's fødselsdag xD

    SvarSlet